Jordnöts kaka

Idag har jag lagat pannbiff saknade feta osten men vart helt ok ändå. Bakade en jordnöts kaka till efterätt som smakade väldigt bra.

2 ägg
3 dl socker

3 dl vetemjöl
150 gr smält margarin
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
200 g salta jordnötter

Vispa ihop ägg och socker, blanda sedan i allt utom jordnötterna. Bred ut smeten i en större form med bakplåtspapper strö över jordnötterna. Grädda i mitten av ugnen 200 grader 10-15 minuter. Skär kakan i bitar innan den kallnar.

Riktigt smaskig om jag får lägga till. Glöm inte att recepter är från huvudet så lite inte på mig till 100%.

Nu ska jag ta och hitta på något soft

             

Kommentarer
Postat av: sandra wahlbom

Jo de är fint, själv då? :)

2009-06-17 @ 22:43:15
URL: http://sandramariewahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0